CBD Olie Blijkt dat beroemdheden niet zo goed zijn in het verkopen van onkruid

CBD Olie Blijkt dat beroemdheden niet zo goed zijn in het verkopen van onkruid

juli 9, 2019 0 Door admin

CBD Olie

Afbeeldingen via PurePNG en Max Pixel.

VICE UK heeft dit artikel oorspronkelijk gepubliceerd .

Voor een bepaalde generatie stoner is Howard Marks en zijn verhaalrijke autobiografie Mr. Nice net zo bekend als Bob Marley of het Take Me to Your Dealert-shirt. Marks, die stierf in 2016 , was een drugssmokkelaar uit Wales die beroemd was, een man die van de Universiteit van Oxford ging naar criminele roem en fortuin naar dezelfde gevangenis in Indiana waar Timothy McVeigh was gehuisvest.

Tegenwoordig is Mr. Nice – de bijnaam die Marks heeft opgepikt nadat hij in de jaren ’70 een paspoort van de veroordeelde crimineel Donald Nice had gekocht – ook de naam van een nieuwe “cannabis lifestyle” -winkel in Soho, centraal Londen. Het is een merk dat is geregistreerd door Marks en is toegewezen aan een bedrijf dat eigendom is van zijn vier kinderen, die Kingsley Capital Partners in licentie hebben gegeven, en wordt momenteel uitgerold door Equinox International.

De Soho-winkel is een smaakvolle aangelegenheid, gepresenteerd als een op wellness gerichte boetiek in plaats van het hol van een internationaal drugsknokje. Mr. Nice-merk “Bio Hanftee” (biologische hennepthee gemaakt in Oostenrijk) zit naast CBD-olie, kopieën van de memoires van Marks en CBD-badbommen die £ 10 [$ 12,68] kosten. Een vitrinekast geeft weer wat een medewerker aanvankelijk beschrijft als ‘parafernalia’, voordat hij naar een andere term – ‘accessoires’ – gaat, dat is minder old school drugshandel en meer meneer Nice, het 21e-eeuwse cannabis lifestylemerk.

In de kelder staat Nice Apparel, een kledingcollectie die bestaat uit ‘streetwear-basics’, waaronder een nieuw design van een favoriet shirt met korte mouwen van Howard en enkele heel kleine gele zwembroekjes. Veel van de kledingstukken hebben verborgen zakken om je tas skunk of CBD-olie te verbergen.

CBD Olie 1561561175889-mr-nice-soho-london2

Cannabisaccessoires en CBD-producten te koop bij Mr. Nice, een nieuwe lifestyle-winkel voor cannabis in het centrum van Londen. Foto beleefdheid Mr. Nice.

“Vroeger spraken we over hoe hoog we zijn, nu praten we over hoe goed we zijn”, lacht James Suckling, die aan de branding van de winkel werkte. Hij komt uit de wereld van sportkleding en is zich bewust van de spanning, in de ogen van sommige mensen, tussen de anti-establishmentopvattingen van Marks en de verkoop van legale producten in een klimaat van welzijn. Maar volgens een boekje waarin de filosofie van Mr. Nice wordt uiteengezet, gaat het er niet om “een bekend gezicht op een merk te slaan en een tweederangs product te produceren.” In plaats daarvan is het bedoeld om “een deel van het goede werk dat Howard in zijn gemeenschap deed voort te zetten”. Er is zelfs een plan om te werken met gevangenen die zijn opgesloten tegen drugslasten.

Voor alle gepraat over filosofieën geeft Suckling toe dat Howard Marks de persoon tegenwoordig waarschijnlijk niet veel voor kinderen betekent. Maar deze samensmelting van persoonlijkheid en wiet komt bijna comically voor in de industrie, zelfs door de normen van een consumentencultuur, aangestuurd door de spreekwoordelijke woordvoerder van beroemdheden. Maar werkt het?

Momenteel suggereren de beschikbare cijfers dat de bekendheid met het wieden van beroemdheden verre van zeker is. Een analyse van de legale onkruidindustrie suggereert dat het nog niet de goudmijn is die sommigen uitbazuinen. Bedrijven die cannabisproducten maken, worden zeer gewaardeerd, maar de winst moet nog worden verhoogd.

Headset, een bedrijf dat gespecialiseerd is in de markt van marihuana, verzamelde statistieken waaruit bleek dat de legende van het land en het bekende product Willie Nelson van Willie, Willie’s Reserve, het enige merk van beroemdheden was dat meer dan een procentpunt van het totale marktaandeel behaalde in de staten waar cannabis wordt verkocht gebruik is gelegaliseerd. BDS Analytics, een onderzoeksbureau, ontdekte dat slechts 0,4 procent van de legale onkruidverkopen in beroemdheden bestaat van in totaal $ 2,6 miljard in Californië, Colorado en Oregon in 2018. Amerikanen besteden ongeveer $ 40 miljard aan marihuana, zowel illegaal als legaal, en het is een figuur die zeker zal stijgen naarmate de legalisatie zich verspreidt. Maar de reeks bedrijven die is ontstaan ​​om geld te verdienen met legale wiet lijkt hulp nodig te hebben. Afgelopen juni kwamen honderden insiders uit de cannabisindustrie bijeen in Californië om ‘te discussiëren waarom geen van hen geld leken te verdienen’.

CBD Olie 1561561189084-mr-nice-soho-London1

Leuke kleding, een kledingcollectie die bestaat uit ‘streetwear-basics’. Foto beleefdheid Mr. Nice.

Daarom wordt er in een wereld waar PR koning is, gezocht naar beroemdheden, wier aantekeningen een merk kunnen helpen op te vallen in een al drukke markt. Geconfronteerd met tientallen verwarrende opties voor, laten we zeggen, een CBD-vape-patroon, waarom niet gaan voor degene die wordt onderschreven door die kerel die je ooit in een film hebt gezien?

“De branding van marihuana is eigenlijk de Californische goudkoorts voor marketing”, zegt David Foote, een branding consultant die me vertelt dat taxichauffeurs op een recente reis naar Los Angeles zeiden dat hij de derde of vierde persoon was die in de wietmarketing werkte. Ik heb die dag gereden. (Eén gooide Foote zijn eigen soort wiet, die hij zei genezen kanker.)

Op dit vroege punt in zijn leven kunnen legale wiet en cannabisproducten, zegt Foote, “elke vorm aannemen en stelen uit elke andere categorie: hoogwaardige chocolade, farmaceutica, wijn, kauwgom, koffie. Kortom, aangezien onkruid legaal werd, is er opeens geen historische merkwaarde voor iedereen. “Wat dit betekent is dat, zoals Foote zegt,” iedereen een aandeel kan hebben in het spel. “Nu wiet de nieuwe goudkoorts is, zijn geschiedenis is min of meer zinloos. Elke beroemdheid kan proberen hun merk relevant te maken voor wiet, zelfs als ze nog nooit een joint in hun leven hebben gerookt. Op dit moment is het een “modderstroom van een markt”, voegt Foote toe.

Er zijn beroemdheden die passen in de geschiedenis en cultuur van wiet, en dan zijn er mensen die alleen zin hebben in het huidige klimaat, waarin wiet een opkomend product is om van te profiteren. Dit wil niet zeggen dat de beroemdheden die een connectie hebben met wiet niet hetzelfde proberen te doen als de nieuwkomers en veel geld verdienen. De overleden Bob Marley was al goed bezig met het promoten van ijs, koffie en koptelefoons – hij werd vijfde op Forbes ‘ ‘ Hoogste-betaalde doden-beroemdheden van 2018’-lijst , de eerste was Michael Jackson-toen Marley Natural, een door Silicon Valley gesteunde marihuana start-up met de verkoop van onkruidproducten, gesteund door het landgoed van de zanger, werd gelanceerd.

Net als Mr. Nice lijkt het merk meer te maken te hebben met moderne ideeën over wellness dan met de radicale ethos van de man die wordt gebruikt om het product te floglen, hoewel dit niet betekent dat merken hun erfenis zullen negeren. Net als Mr. Nice steunt een private equity-onderneming het – in dit geval Privateer Holdings, dat op zijn beurt wordt ondersteund door Peter Thiel, de miljardair-venture capitalist die zich voorbereidt op de apocalyps door grote stukken land in Nieuw-Zeeland op te kopen.

Marley is net als andere pioniers van het cannabisproduct, Snoop Dogg , Post Malone , Wiz Khalifa en Tommy Chong , logisch als een beroemd gezicht dat wietgerelateerde producten verkoopt. De muren van een miljoen studenten hebben de beroemde poster van de Jamaicaanse icoon die een joint rookt gespeeld. Maar gelegaliseerde wiet is nu een bloeiende markt met een breed scala aan bedrijven en ondernemers die graag willen opvallen, en er zijn maar heel veel oude 420-vriendelijke celebs die er zijn. En zo zijn celebrity-uitspraken verhuisd van de gebruikelijke cannabis-verdachte verdachten naar een bemanning van geïnteresseerde partijen die mensen bevat die eens heftig tegen drugs waren, zoals KISS-zanger Gene Simmons en Republikein John Boehner, die nu samenwerkt met Acreage Holdings om de ontluikende legale onkruidmarkt exploiteren.

CBD Olie 1561559100927-Screen-Shot-2019/06/26-at-152.309

Snoop Dogg en Martha Stewart-film ‘Martha en Snoop’s Potluck-diner’ in 2016. O

via

.

Aan het einde van februari kwam een ​​andere beroemdheid zonder geschiedenis of associatie met cannabis in het legale onkruidproductgame: Amerika’s beroemdste ‘huisvrouw’, Martha Stewart. De 77-jarige, die al een tv-kookshow organiseert met Snoop Dogg , is in zijn voetsporen getreden en heeft een deal gesloten met het op één na grootste cannabisindustriebedrijf Canopy Growth, om CBD-producten voor huisdieren te promoten. Dit volgde op het nieuws dat Whoopi Goldberg cannabis-geïnfuseerde producten helpt verkopen die beweren dat ze menstruatiepijn verlichten.

Het is waar dat Stewart op het eerste niveau bonafide is – van 2004 tot 2005 heeft ze tijd in de gevangenis doorgebracht na een schandaal rond handel met voorkennis, zogenaamd als “M. Diddy “ in het Federal Prison Camp in Alderson, maar ze is waarschijnlijker geassocieerd met chocolade brownies dan de hash-soort. Haar deal met Canopy is dubbel intrigerend, want terwijl cannabis legaal is in Canada, verbiedt de Cannabiswet van het land de promotie van cannabis of CBD-specifieke producten, zelfs als die promotie op huisdieren is gericht .

We zijn verheugd om met Martha samen te werken, en het is belangrijk om duidelijk te zijn dat de huidige productlijn waar we samen aan werken, gericht is op de voordelen van CBD voor de gezondheid van dieren,” zei een Canopy-woordvoerder. “Het was een goed idee voor ons om samen te werken en samen te werken aan deze producten, omdat we weten dat ze net zo gepassioneerd is over dieren.”

Ondanks dat ik niet op de gebruikelijke manier reclame kan maken voor zijn producten, is mij verteld dat de deals met Stewart en Snoop Dogg miljoenen voor hen persoonlijk waard zijn, hoewel Canopy benadrukt dat de partnerschappen “werkrelaties” zijn en geen goedkeuring. Het bedrijf omzeilt reclamewetgeving door zijn aandelen te adverteren op bedrijfsnetwerken en sociale media, waarvan de laatste vrijwel onbestuurbaar is, wat betekent dat de aantekeningen openbaar worden, ongeacht of de Canadese overheid het leuk vindt of niet. Het is illegaal om cannabisproducten te adverteren, of het nu THC of CBD is. Technisch gezien is er niets veranderd sinds de legalisatie van cannabis in oktober. CBD-producten worden echter nog steeds ten onrechte gepromoot, omdat sommige verkopers vinden dat dit OK is omdat CBD geen roes veroorzaakt.

Een andere Canadees, Brian O’Dea, heeft een stoel bij de grond gehad omdat cannabis van crimineel handelswaar naar een draaimolen met beroemdheden is veranderd. Van 1972 tot de late jaren 1980 was hij een van ’s werelds meest succesvolle en meest geslaagde drugssmokkelaars, die onkruiddeals ter waarde van honderden miljoenen dollars trok totdat de wet hem had ingehaald. Hij bracht een groot deel van de jaren negentig in de gevangenis door.

O’Dea vertelt me ​​dat hij zich nooit een tijd had kunnen voorstellen waarin wiet legaal zou worden verkocht en dat beroemdheden zouden worden ingeschakeld om een ​​vleugje sterrenstof aan de hele operatie toe te voegen. Er stierven immers veel mensen die wiet wisten en veel mensen – waaronder vrienden van hem – zitten er nog steeds in de gevangenis. Tot voor kort maakte de Newfoundlander deel uit van een partnerschap met Ghostface Killah en Killah Priest , waarbij hij geconcentreerde marihuana, Wu Goo, op de markt bracht, en hij heeft een insider’s inzicht in hoe onkruidgoedkeuringen werken.

“Ze hoefden niets anders te doen dan af en toe opduiken in potshops,” zegt O’Dea over de rappers, van wie hij beide houdt. ‘We krijgen een order voor vijf mille aan Wu Goo of zo, en Ghost zou toevallig in de stad zijn en de bevalling doen en ze zouden gek worden.’

“Iedereen kan pot groeien”, gaat O’Dea verder. “Dus waar het op aankomt, is differentiatie, en dat komt door branding en marketing van het merk.” Dat is waar celebrity-uitspraken binnenkomen. Zelfs dan gelooft O’Dea dat een beroemdheid goedkeuring een gebruiker kan krijgen om een ​​product te proberen, maar na de tweede of derde keer, als ze het niet leuk vinden, blijven ze er niet bij. Prijs is onvermijdelijk een factor: mensen zullen de Cheech & Chong bong kopen , zegt hij, maar alleen als het in principe dezelfde prijs is als de merkloze waterpijp.

Wat O’Dea en enkele anderen denken, is dat legale onkruidproducten minder beïnvloed kunnen worden door beroemdheden en meer door een proces dat bekendstaat als ‘premiumisatie’, waarbij een merk zijn potentiële klanten aanspreekt door de nadruk te leggen op zijn superieure kwaliteit. In de wietcultuur bestaat zoiets al, met verschillende soorten wiet, skunk en hash afgedankt, gefetisjeerd en geanalyseerd door rokerkenners. En de zoektocht naar een “premium” cannabiservaring is al een hele dure markt aan het drijven voor rijke mensen die hoog willen worden zonder de stank van de ongewassen massa’s.

“Cannabis is misschien de eerste industrie sinds geesten die enorme groei zullen bereiken door plotselinge premiumisatie – omdat alles wat we ooit hebben gehad [het cannabis-equivalent van] een zwarte marktmunt is”, zegt Michael Winawer, een merkstrateeg bij OI in Londen.

“De explosie van high-end tequila is een parallel”, voegt hij eraan toe, verwijzend naar Patrón, Espolón en Casamigos van George Clooney, die Diageo in 2017 heeft gekocht in een deal ter waarde van maximaal $ 1 miljard .

“De plek binnen de beroemdheid die ik interessant vind, is met hiphop en potentie”, zegt Foote. “De rapcultuur gaat en gaat al over hoeveel je rookt en hoe goed de wiet is. Snoop Dogg vond het woord ‘chronisch’ uit omdat hij niet wist wat hydroponic was. “Als rappers zich kunnen hechten aan potente wietrassen, hebben ze misschien een product dat logisch is, terwijl beroemdheden die op zoek zijn naar de nieuwste trend, gewoonweg genegeerd kunnen worden.

“Muziek en marihuana is een sterke tweestrijd voor branding”, zegt Foote. “Martha Stewart is genaaid.”

Volgens O’Dea heeft het enige merk dat wordt weergegeven door de cijfers die Headset heeft opgesteld om positief te worden beïnvloed door de betrokkenheid van beroemdheden – Willie’s Reserve – een potentieprobleem. Recente experimenten met enkele van de voorgerolde gewrichten van Willie lieten O’Dea onaangetast. “Het is geen Willie,” redeneert hij. “Het zijn de vertegenwoordigers van Willie. Hij zou zijn naam in licentie hebben gegeven aan verschillende leveranciers in verschillende staten. Er zijn verschillende telers in verschillende staten met een distributiedeal voor Willie. ‘

Foote gelooft dat de positieve Headset-cijfers voor Willie’s Reserve afkomstig zijn van oude hippies en muziekfans: “Hij had een geweldige carrière en ik ben een grote fan persoonlijk, maar dat is het soort gimmick shit waar 65-plus-jarige blanke kerels van houden. ”

Als het erop aankomt om klanten te laten verslaafd zijn aan legale onkruidproducten, is Winawer sceptisch over hoeveel impact een beroemd gezicht daadwerkelijk kan hebben.

“Beroemdheden hebben misschien weinig te maken met die algemene verschuiving”, zegt hij. “Ze kunnen bepaalde soorten loyaliteit consolideren tussen de mensen die al gebruikers zouden zijn, of anders de aandacht trekken van de complete nieuwkomers. Maar het zijn vrij botte instrumenten als het gaat om de specificiteit van elke soort – die precieze fit tussen plant en individuele ervaring die opkomt. ”

Niettemin brengt elke week een nieuwe celebrity-endorsement en een nieuw private equity-bedrijf naar de legale cannabistabel. Kim Kardashian wierp zich onlangs op een baby shower met een CBD-thema en het Goop-merk van Gwyneth Paltrow heeft samengewerkt met MedMen , de Apple-winkel met cannabisproducten, gevestigd in Los Angeles.

Deze ‘gentrificatie van ondeugd’, zoals Foote het noemt, met al zijn aandacht voor beroemdheden, lijkt bijzonder verontrustend als je bedenkt dat een groot aantal mensen nog steeds gevangen zit op marihuanakosten. O’Dea, een Canopy-aandeelhouder, was niet onder de indruk van de antwoorden die hij van CEO Bruce Linton ontving op verzoeken aan het bedrijf om mensen te helpen opgesloten te worden voor kleine onkruidgerelateerde misdrijven. Als een resultaat zal een van de nieuwe projecten van de Newfoundlander voormalige gevangenen in Californië in dienst nemen om wiet te kweken.

Terug in Soho, zijn de mensen achter Mr. Nice – inclusief Howard’s dochter Amber Marks – op zoek naar een ingewikkelde dans: geld verdienen, maar trouw blijven aan een meer sociaal rechtvaardige visie. In de wijdere wereld hebben de haaien hun zinnen gezet op wiet en zijn vele varianten. Beroemdheden maken deel uit van het plan, maar iedereen die de Engelse voetballer Wayne Rooney heeft zien trachten reclame te maken voor wijn, weet dat soms beroemdheden en drugs zich niet mengen.

Meld u aan voor onze nieuwsbrief om dagelijks het beste van VICE in uw Postvak IN te krijgen.

Volg Oscar Rickett op Twitter .


Koop nu CBD Olie van de beste kwaliteit bij MHBioShop.com


Achetez maintenant de l’huile de CBD de la meilleure qualité chez HuileCBD.be


 

Lees meer