CBD Olie Luister: wat Millennials echt willen van wiet

CBD Olie Luister: wat Millennials echt willen van wiet

augustus 13, 2019 0 Door admin

CBD Olie

Podcast

Cy Scott van Headset Inc. sluit zich aan bij de podcast Green Entrepreneur om te praten over interessante koopgewoonten

CBD Olie

Afbeelding tegoed: Hoxton / Tom Merton | Getty Images

Ondernemerspersoneel

Hoofdredacteur van Green Entrepreneur

Onze gast op de podcast is Cy Scott, de mede-oprichter en CEO van Headset, Inc, een analytische dienstverlener voor de cannabisindustrie. Hun klanten kijken naar hen voor marktonderzoek en data-analyse en zij betrekken die gegevens bij retailers en apotheken in de VS en binnenkort in Canada.

Dus eigenlijk heeft Cy Scott zijn vingertoppen op informatie over de snelgroeiende cannabisindustrie die moeilijk te onderzoeken is, en om die reden betalen zijn klanten een behoorlijk cent, soms tot een kwart miljoen dollar, voor zijn onderzoek. Maar je hoeft vandaag niets te betalen, want deze podcast is helemaal gratis en Cy heeft ons royaal zijn tijd en zijn kennis geleend en vandaag gaan we specifiek kijken naar de millennials en wat ze kopen en wat ze consumeren .

Dus Cy en ik hadden een goed gesprek. We praten over waarom en hoe hij Headset, Inc is begonnen. na het verlaten van Leafly. We praten over de uitdagingen bij het verzamelen van gegevens over de industrie en hoe zij eraan werken om die uitdagingen te overwinnen. Daarna duiken we diep in wat millennials willen en wat ze niet willen in cannabis, wat hun consumptiepatronen zijn, wat ze kopen en wat enkele van de best verkopende merken in de ruimte zijn.

Iemand zei ooit dat je zonder gegevens gewoon een andere persoon bent met een mening. Ik haat meningen, maar we gaan je wat gegevens geven. Hier is Cy Scott.

Wat is de versie van Headset die een beetje langer is dan een elevator-pitch?

Cy: Ja, dus Headset, we zijn een marktinformatiebedrijf voor de cannabisindustrie en we helpen cannabisexploitanten of dat nu retailers, productfabrikanten of andere geïnteresseerde partijen in de cannabisruimte zijn om beter geïnformeerde beslissingen te nemen op basis van marktgegevens. We verzamelen onze gegevens. Alles begint hier bij retailers en apotheken. Dus we werken samen met retail- en apotheekmedewerkers en we bieden hen een verscheidenheid aan diensten, en in ruil gebruiken we alle transactionele informatie en geaggregeerd, dus een geanonimiseerd geaggregeerd, om een ​​beeld te schetsen van wat er op de markt gebeurt.

Tot op het niveau – van het skew-niveau of het productniveau tot het merk, de subcategorie en de categorie enzovoort. Dus je kunt echt beter navigeren door het competitieve landschap en echt kansen in de markten vinden en je merkpositie begrijpen, als je een operator bent die producten verkoopt.

En hoe lang zijn jullie al in de buurt ?

Cy: We begonnen Headset ongeveer vier jaar geleden op dit punt, na Leafly te hebben verlaten. Dus we zijn in 2010 begonnen met de cannabisindustrie en hebben oorspronkelijk Leafly opgericht. We hebben dat opgebouwd en het eindigde met een overname als privélaag. We bleven tot ongeveer 2015 bij de mannen van de privélaag en zagen toen een echte kans in de gegevensruimte, aangedreven door een aantal factoren. Er kwamen veel groepen naar ons toe die vroegen: “Wat gebeurt er in de industrie? Wat gebeurt er in de markt?” en proberen te bepalen of ze in nieuwe categorieën, nieuwe productformaten enzovoort moeten springen en daarnaar informatie zoeken.

Kijk ook eens echt naar de cannabisindustrie, want cannabis kan een consumentenverpakking zijn- op een gegeven moment en bedrijven voor consumentengoederen hebben marktgegevens nodig om beslissingen te nemen en waarom zou cannabis anders zijn. Dus het was echt de motivatie voor ons om Headset te starten.

Bent u beschikbaar in elke legale staat van gebruik?

Cy: Wij zijn, wij zijn. We werken met retail-medewerkers in alle markten. Dus elk soort markt, of het nu voor volwassenen is of voor medische doeleinden, en we hebben een omvangrijke retail- en apotheekvoetafdruk. Op dit moment zijn onze marktmetingen beschikbaar in Californië, Colorado, Nevada en Washington, maar binnenkort zullen we Oregon en Canada inschakelen.

Wat is uw achtergrond?

Cy: Dus technologie en start-ups zijn vrijwel van mij en mijn mede-oprichters achtergrond … verschillende start-ups door de jaren heen. Voorafgaand aan cannabis waren we eigenlijk bij Kelley Blue Book, kbb.com, en deden daar consumenten-internet; en daarvoor enkele andere startups, meestal persoonlijk in de mobiele gaming-ruimte. Dat is eigenlijk waar ik vandaan kwam. Dus lang geleden, vóór de iPhone en zo. Dus de oude NOKIA’s en Sony Ericsson-telefoons die mensen zich niet echt meer herinneren.

Dus ik begon daar en we zagen deze kans in cannabis al in 2009 toen we begonnen met het bouwen van Leafly. We zagen dit traject van nieuwe apotheken online komen en steeds meer mensen gingen naar apotheken en kregen de aanbeveling van hun arts. Het was op dat moment op geen enkele markt legaal voor gebruik door volwassenen. We waren destijds in Zuid-Californië gevestigd en zagen dus deze kans om de industrie echt te demystificeren en mensen echt te helpen deze verschillende soorten te begrijpen en apotheken te vinden, enzovoort, en dat werd echt Leafly.

Zoveel een product van kansen, en toen we ons meer hebben verdiept in de ruimte en meer betrokken zijn, leren we de nuance van de oorlog tegen drugs en het netto voordeel dat legalisatie heeft, is echt een goede aanmoediging voor ons om voortaan in deze ruimte te blijven.

S o wat is de grootste vraag die u krijgt voor zover die gegevens gaan?

Cy: Met Headset wil ik graag zeggen dat we nu de beste stoel in huis hebben voor de beste show ter wereld, omdat we kunnen zien al deze merken die samensmelten en op de markt komen en grip krijgen op consumenten die nog steeds merktrouw zijn en het lijkt voor iedereen een soort van mind-of-mind te zijn, het bouwen van het merk dat nog tientallen jaren zal meegaan.

Dat wordt me nogal eens gevraagd: welke merken doen het goed? Wat voor soort producten blinken echt uit op de markt? Wat resoneert met consumenten? Wat voor soort koopgedrag hebben consumenten? enzovoorts. Dus dat is een veel voorkomende en dan soort categorieën, zoals: In welke categorieën producten moet ik investeren? Moeten we een damppen maken? Moeten we in pre-rolls of capsules duiken, enzovoort? Dus dat is er zeker weer een.

Dan krijgen we wat dingen rond CBD versus THC en hoe dat ook uitschakelt en een soort van inzichten daarover. Dus dat zijn enkele vrij veelgestelde vragen die ik krijg; soort wat mensen kopen, wie het koopt en hoe zal het mijn bedrijf beïnvloeden, enzovoort.

Dus u roept CBD op. Dus kijk je vooral naar de detailhandel in apotheken?

Cy: Dat klopt. Dat klopt, ja. Dus terwijl de wereld overgaat op CBD en niet-psychoactieve CBD die beschikbaar is in drogisterijen zoals Walgreen enzovoort, doen we daar geen marktmeting. We zijn strikt gericht op apotheken en retailers die volwassenen gebruiken die CBD-producten verkopen. Zo vaak zijn ze als THC tot CBD-verhoudingsproducten, zoals 1: 1 of 2: 1 of zo verder.

Dus we houden die verkopen bij, maar het is echt een boeiend verhaal voor iemand die naar de CBD-markt kijkt, omdat eerlijk gezegd dingen die worden verkocht bij retailers, cannabis retailers, concurreren met dingen die worden verkocht in de winkelrekken op Walgreen’s, en als je in een markt als Californië bent en je kunt naar een apotheek of een cannabiswinkel gaan en een actueel product kopen dat een zeer lichte hoeveelheid THC potentieel heeft en een hoge verhouding CBD, dat is een vervanging voor product of iets dat je misschien bij Walgreen’s ziet. Het is dus goed om een ​​goed holistisch beeld te hebben als je onderzoek doet in de CBD-markt.

Praat je met bedrijven zoals Walgreen en enkele andere grote retailers die van plan zijn of die CBD bevatten of van plan zijn CBD’s te gebruiken of in uw systeem te plaatsen?

Cy: Niet direct, maar we hebben een strategische alliantie met Nielsen en Nielsen is een wereldleider in marktinformatie. Ze richten zich echt op de consumentenverpakte goede industrie, dus CBG-industrie. Dus ondersteunen ze klanten die in de wellness-categorieën zitten of alcohol en tabak. Dit zijn categorieën die de cannabisindustrie bekijken vanuit een risicoprofielperspectief maar ook vanuit een kansenperspectief. Nielsen heeft dus, zoals u zich kunt voorstellen, geweldige relaties met de grote grote dollars detailhandelaren en niet apotheek, maar apotheekketens, enzovoort, die misschien CBD-producten verkopen. Dus we werken met hen samen om een ​​marktmeting aan die kant te krijgen om te combineren met wat we direct krijgen en die holistische kijk op de CBD-industrie te bieden.

Dus ik ga die irritante kerel zijn die je benadert tijdens een conferentie of een cocktailparty en wil weten welke merken hot zijn. Ik stel me voor dat die vraag lastig is, omdat het in elke staat anders is en het ook anders is over de vormfactor waar we het hier over hebben. Zoals wie is de grote vape-persoon? Wie is de grote tinctuur persoon? Zijn er bepaalde merken die al die beperkingen overstijgen, alsof ze groot zijn in elke staat en groot zijn op alle verschillende platforms of vormfactoren?

Cy: Niet echt. Ik denk dat je daar de spijker op de kop slaat. De markt is erg gefragmenteerd. Dus elke staat is op veel manieren zijn eigen markt – verschillende regels, verschillende wetgeving en verschillende licentiehouders bestaan ​​op verschillende markten en het is zo ongeveer dat elke markt een unieke set leiders heeft. Dat gezegd hebbende, er is enige overlap. Je ziet enkele merken die staatslijnen overschrijden. Vaak zijn dat licentieregelingen of hebben ze mogelijk directe productielicenties, maar dat lijkt op dit moment meer een uitzondering. Het is dus echt afhankelijk van categorie, van markten, pakketgrootte of gewicht (afhankelijk van het producttype) om te bepalen wie de leider is. Dus ja, elke markt is een beetje anders. Het is dus moeilijk om uit te roepen als “dit is het grootste” of “dit is het beste”.

Toen ik de Green 100-lijst aan het samenstellen was die we hadden, is dat er geen plaats is waar je naartoe kunt gaan om erachter te komen wie de best verkopende vape-fabrikant is en veel mensen beweren dat ook te zijn. Dus misschien kun je erachter komen wie de beste vape-verkoper is – ik zou naar Headset kunnen gaan en uitzoeken wie de beste vape-verkopers in Californië zijn, maar ik weet niet zo zeker of ik het zou kunnen achterhalen – of Colorado, maar niet in de natie, in de wereld.

Cy: Precies, precies. Elke markt is een beetje anders.

Ja, en het is sowieso een oneerlijk voordeel omdat er zoveel meer mensen in Californië zijn dat ik zou denken dat je meer zou verkopen in Californië alleen omdat er hier meer mensen zijn, maar die in Colorado is misschien meer per hoofd van de bevolking populair?

Cy: Dat is een heel goed punt. Het is waar. Californië is een enorme markt. Veel merken beschouwen Californië als de markt. Als ze één markt moeten kiezen, is Californië het, vanwege de bevolking en de mogelijkheden daar. Voor een markt als Colorado en Washington hebben ze een kleinere populatie maar toch doet het nog steeds een goede hoeveelheid omzet, maar het is niets vergeleken met waar Californië al is en waar iedereen verwacht dat het zal gaan. Hetzelfde kan gezegd worden voor Canada. Weet je, Canada is ongeveer zo groot als Californië. Dus mensen kijken echt naar die markten en er zijn merken die het daar heel goed doen in verschillende categorieën.

Omdat het moeilijk is om te bepalen welke merken de hot brands zijn tenzij we gaan per staat, misschien is het beter als we ons richten op de consument, omdat ik denk – of misschien niet? Zijn er consistente trends in alle staatslijnen wanneer we het hebben over een bepaald type consument? Laten we zeggen dat we ons op een duizendjarige consument concentreerden. Sommige gegevens over die mensen voor zover het hun cannabisgebruik betreft, blijft het consistent van staat tot staat?

Cy: Ja, ja, absoluut. Het doet. Dus we krijgen geweldige demografische gegevens van enkele van de loyaliteitsprogramma’s die retailers gebruiken en we zien dat de meeste verkopen nog steeds naar de millennial-markt gaan. Dus ongeveer 50 procent van het marktaandeel gaat nu naar millennials met Generation X en Baby Boomers op ongeveer 24 procent en dan hebben we – Het is een soort van boeken beëindigd door de post-millennials of Generation Z, zoals veel mensen ze noemen en de Silent Generation komt ook op de markt.

Dus we zien daar wel een consistent patroon, wat niet verwonderlijk is, weet je? Een consument in Nevada lijkt waarschijnlijk erg op een consument in Colorado. Het is alleen het product en het formaat is misschien een beetje anders, alleen gebaseerd op de regels in die verschillende markten.

Laten we het eens hebben over millennials. Aan welke formaten geven ze de voorkeur?

Cy: Millennials lijken het grootste percentage van de pre-roll-categorie te kopen, dus veel losse pre kopen -rollen maar ook concentraten. Sommige van onze aannames rondom die betrekking hebben op pre-rolls zijn een relatief goedkoop product; je zou een single-pack pre-roll kunnen kopen voor redelijk goedkoop. Dus ze kopen daar veel eenheden van, en dan aan de kant van het concentraat denk ik dat het alleen naar de hogere potentieproducten gaat, wat heel anders is dan misschien je zou zien in de Generation X of de Baby Boomers die op zoek zijn voor iets dat misschien niet zo psychoactief of zo krachtig is.

Maar de jongere generatie lijkt daar meer aan te wennen of staat meer open voor producten met een hogere potentie zoals concentraten. Dus ze zijn absoluut meer dan index voor die categorieën. Waarschijnlijk zou het ding dat ze de minste hoeveelheid kopen, eetbaar zijn, in vergelijking met de andere generatiedemografie.

Dus ze vertegenwoordigen minder dan 10 procent van de millennial omzet die naar eetbare producten gaat, en dan andere demo’s die u zie dat het boven de 10 procent is. Niet te veel hierboven weet je, zoals 12 of 13 procent afhankelijk van Generation X en Baby Boomers, maar om welke reden dan ook zijn ze niet echt aangetrokken tot eetbare spullen.

Waarom denk je dat dat is?

Cy: Goede vraag! Het kan een prijspunt zijn. Het kan formaat en verpakking zijn. Het is moeilijk om precies te weten waarom dat is; en we zien ze ook, millennials, die de hoogste proef van dranken hebben. Dranken zijn dus ook consumeerbaar en niet-inhaleerbaar product, maar ze lijken dat een beetje meer te proberen. Er zijn dranken met een verpakkingsgrootte van 100 mg, dus misschien zijn ze alleen op zoek naar de mogelijkheid om 100 mg cannabis te drinken, ongeveer in lijn met het kopen van concentraten die misschien krachtiger zijn dan eetbare kleine porties, maar het is behoorlijk interessant dat ze lijken om iets meer van drankjes te houden dan van eetbare producten.

Dan op de vapor pennen en anderen, ze zijn ongeveer gelijk – bloem of vapor pennen en andere categorieën. Wat ze niet kopen, zijn dingen als ingrediënten, capsules, tincturen of meer van de wellnessproducten. Die lijken te resoneren met de oudere generatie – minder psychoactief, misschien meer voor pijnbestrijding en verlichting en dat soort dingen.

Ja, ik begrijp het vanuit het perspectief van pijnmanagement, maar vanuit de schoonheidsproducten en zo, dat is interessant. Natuurlijk kijk je niet noodzakelijkerwijs naar een deel van de CBD. U zult geen toegang hebben tot sommige van de CBD-verkopen die zich buiten de markten bevinden die u kunt onderzoeken, maar zelfs zoals SoulCycle net is begonnen met deze CBD-lijn en ik heb het gevoel dat dit zo’n duizendjarig merk is. Het lijkt erop dat de millennials een beetje CBD zijn, maar wat zie je zover in je onderzoek?

Cy: Ze zijn misschien in de traditionele detailhandel plaatsen zoals SoulCycle, maar echt de gegevens die we behoorlijk ondervertegenwoordigd zien, zou ik zeggen. Als we kijken naar CBD-dominante producten en we kijken naar de verdeling tussen mannen en vrouwen, is er een beetje een verschil waar vrouwelijke millennials, 7% van hun aankopen high-CBD-producten zijn. Dus over het algemeen een vrij klein percentage, maar als je naar mannelijke millennials kijkt, is het nog kleiner. Het is een 4%. Daarom beschouwen we CBD-dominante of op CBD gebaseerde producten, die een verhouding van 1: 1 THC tot CBD of 2: 1 kunnen hebben, enzovoort. Het is dus een vrij klein percentage.

Vaak zijn producten op basis van CBD duurder en dat zou deels kunnen zijn waarom ze er minder van kopen. Millennials staan ​​erom bekend dat ze niet het soort inkomsten hebben dat andere generaties kunnen hebben. Dus misschien zijn ze een beetje kostenbewuster.

Ik wil even terug naar dit eetbare ding. Wanneer ik dit gesprek over eetwaren heb met mensen van die leeftijdsgroep of zelfs mijn leeftijdsgroep (ik ben meer van Gen Xr) maar het gaat altijd over “Oh, ik zou nooit een eetbaar doen” of “Oh, ik had de ergste ervaring met een eetbaar “en ik vraag me af of er, afgezien van misschien prijs, ook iets is met mensen die slechte ervaringen hebben gehad met eetbare producten.

Cy: Ja, dat is heel waar. Weet je, ik denk dat er veel van dat historische stigma is voor de potbrownie. Je neemt de verkeerde hap of de verkeerde brownie uit de batch en je hebt gewoon een slechte dag daarna, maar er zijn meer microdoseringsproducten in 5 mg of 2,5 mg, dus er zijn alternatieven, maar misschien zijn millennials gewoon een soort langskomen vanwege die slechte ervaring en het is absoluut iets dat de categorie eetwaren een aantal percepties moet veranderen om vooruit te gaan met consistentie en kleinere potentie, als dat is wat je zoekt, niet de 100 mg brownie die je in één hap eet.

Het lijkt erop dat zoveel van de eetwaren in snoepvorm zijn. Verandert dat?

Cy: Dat is het zeker. We zien steeds meer producten op de markt komen, dus meer skews beschikbaar. Het assortiment wordt dus steeds beter voor niet-zoetwarenproducten. Dat gezegd hebbende, nog steeds gaat een groot deel van de omzet naar dingen als gummies, kauwtabak en soort producten in Starburst-stijl.

Om welke reden dan ook lijken ze het nog steeds behoorlijk goed te doen. Het kunnen enkele porties zijn of ze kunnen ze krijgen in verpakkingen van 5 mg of 10 mg versus een brownie, wat een beetje moeilijker is. Je krijgt een portie brownie van misschien 10 mg, maar om 100 mg brownie te krijgen moet je een heel kleine brownie hebben, enzovoort.

Dus het verandert nogal. We zien meer hartige producten op de markt komen en dingen die minder zoet zijn, maar je hebt absoluut gelijk. Veel ervan is snoepgoed en dat kan een reden zijn waarom ze er niet naar toe gaan.

Wat vinden millennials van bloemen? Ik heb het gevoel dat we onlangs een verhaal hebben gedaan en ik weet niet meer waar we het onderzoek vandaan hebben gehaald, maar dat ze de voorkeur gaven aan verdamping of de oliën boven bloem? Heb je dat ook gevonden of klopt dat niet?

Cy: Ja, nee. Dat is heel nauwkeurig. De bloemenmarkt blijft in het algemeen dalen in zijn percentage van de totale omzet. Ik bedoel, de dollarverkoop van bloemen … De dollarverkoop van alles blijft stijgen. Meer en meer mensen kopen cannabis en er zijn steeds meer producten beschikbaar, dus de markten stijgen, maar voor zover het percentage van de omzet gaat bloeien, wordt het een beetje kleiner. Elke nieuwe markt begint met ongeveer 80% van de omzet die zal bloeien, en dat heeft ermee te maken dat er geen andere formaten beschikbaar zijn. Als we bijvoorbeeld naar de Canadese markt kijken, verkopen ze niet eens veel buiten de bloemenproducten. Ze verkopen wat olie en capsules, maar ze hebben geen [ontcijferbare 18:18] of vapor pennen enzovoort. Dus het is op dit moment ongeveer 80% bloem in die markt, en hetzelfde kan worden gezegd voor Californië of Washington en andere Amerikaanse staten, maar wat er gebeurt is dat het veel kleiner wordt.

Op dit moment zijn millennials ongeveer 48 %, dus iets minder dan 50% van hun aankopen gaan naar bloemen en ja, ze neigen meer naar de concentraten of de hogere potentie of als ze bloem kopen, zou het in het voorgerolde formaat zijn waar ze een grotere kopen percentage pre-rolls.

Hebben ze de neiging om dat soort wegwerpdampen te kopen, zoals ik me zou voorstellen? Zoals de snelle vapen?

Generatie X lijkt eigenlijk de hoogste koper van damppennen te zijn en ik ben ook bij jou in die generatie en ik vind mezelf gewoon anekdotisch – Weet je, Ik vind het gemak best leuk en ook voor mijn collega’s. Dus het lijkt te resoneren, maar dat gezegd hebbende, ik bedoel, millennials kopen absoluut vapor pennen. Wat betreft wegwerp versus cartridges en herbruikbaar of oplaadbaar, het is een goede vraag. Ik heb die cijfers niet uit mijn hoofd, maar ik ben blij dat ik je er later wat meer in kan vinden.

Wat betreft hoe ze het kopen, zijn kijk je ook naar een deel van het online en hoe verkiezen ze het te laten bezorgen of het online te bestellen of om daadwerkelijk naar een fysieke winkel te gaan en het te kopen?

Cy: Ja, weet je, het leveringsmodel is echt alleen relevant in Californië. Andere markten zoals Washington, er is geen levering. Dus daar zijn enkele beperkingen. We hebben de Californië-gegevens op dat niveau nog niet ontleed om echt het genuanceerde verschil te zien, als ze levering versus in de winkel kopen, maar ik zou me voorstellen dat als we erin zouden graven u het meer vertegenwoordigd zou zien als levering. Weet je, het is het hele gemak, het Uber Eats-model en het DoorDash-model en de tijdwinst. Dat lijkt te resoneren. Dus ik zou vermoeden dat we dat zouden zien.

In markten zoals Canada is het best interessant omdat u de online e-commerce heeft waar deze daadwerkelijk naar u wordt verzonden. Dus we proberen gewoon ook naar die statistieken te kijken, maar het is een beetje vroeg om daar te zeggen, maar het zal heel interessant zijn om te zien hoe dat opschudt. Mensen die liever naar een winkel gaan dan online bestellen – en we ontdekten dat het in Canada specifiek, als provincie Ontario, voorheen uitsluitend e-commerce was, aangedreven door de OCS, een cannabiswinkel in Ontario. Dus het is de enige plek om cannabis te kopen in heel Ontario, de meest dichtbevolkte provincie in Canada, en het was pas toen ze begonnen met het openen van deze winkels voor baksteen en mortel, wat pas in april van dit jaar gebeurde; dat je echt een deel van hun inkomsten hebt gezien en bent geklommen om bij hun bevolking te passen.

Dus het laat een beetje zien dat veel mensen nieuw zijn in de industrie, die vandaag bij cannabis komen en dat ze naar een winkel willen gaan om meer te leren en met de budtenders te praten en te zijn een beetje opgeleid en niet dat ze nog niet echt online bestellen, omdat het moeilijker is om de informatie te krijgen die je nodig hebt om die weloverwogen aankoopbeslissing te nemen versus naar binnen gaan en vragen stellen en leren over al deze nieuwe merken en producten.

Zijn zijn er markten dan u denkt dat het geen markten of producten zijn? We hebben het hier specifiek over millennials. Dus zijn er gaten in wat ze zoeken en is de markt niet helemaal goed? Misschien moet ik niet eens “gaten” zeggen. Laten we zeggen “kansen” die een beetje ondergewaardeerd lijken te zijn die u opmerkt?

Cy: Ja, ik denk dat het soort gebaseerd is op hun aankoopgedrag. I denk ja, het blijft pushen waar ze kopen. Dus investeren we in pre-rolls, dan zien we verschillende pre-roll-types. Je krijgt een beetje de meer kenner pre-rolletjes. Ze gaan verder dan alleen de bloem. En als je dit idee van het kopen van concentraten die traditioneel krachtiger zijn, de schaduwen en de wassen, enzovoort, combineert met pre-rolls, begin je het te zien –

Hoewel het maar weinig is tussen nu, dit idee van in was gedompelde pre-rollen of [ontcijferbare 21:46], dus meer potentie rond de pre-roll, en ik denk dat als je zou kunnen kijken naar het ontwikkelen van producten in dat formaat en de prijs vrij laag houden, zoals een portie voor een portie die goedkoper is voor de millennials, ik denk dat dit nu een beetje een kans is, omdat mensen die markt willen kraken. Het kan een voorbeeld zijn.

Kunt u enige vorm van merkentrouw zien?

Cy: Ja, zeker . De gegevens die we hebben, kunnen we zien loyaliteit en het hangt echt gewoon af van het merk. Dus voor onze klanten zullen we nu ad hoc of op maat gemaakt werk voor hen doen, waarbij we hen een idee kunnen geven van het soort gedrag van hun consument. Hoe vaak herhalen ze aankopen? Wanneer ze uw producten kopen, gooien ze andere producten of andere formaten in die gratis zijn enzovoort. Dus we hebben zeker dat soort informatie. Ik denk dat we het over het algemeen zeker gaan zien. Ik denk dat de verkooptrends enigszins een combinatie zijn van loyaliteit, maar ook alleen maar exposure en bereik; hoeveel deuren is uw product in wezen en op hoeveel locaties is het beschikbaar?

We zien dat de groepen met de grootste distributie met een consistent product tegen een redelijke prijs echt goed lijken te verkopen, maar de schapruimte wordt druk en consumenten worden slimmer en in een markt zoals Colorado of Washington, waar het nu al ruim vier jaar actief is, mensen beginnen merken te leren en naar merken te zoeken. In een markt als Californië gebeurt dat zeker. Het is gewoon een beetje nieuwer, weet je? Het is nu 18 maanden of 19 maanden oud. Dus ik denk dat het er zeker zal komen, net als elke CPG-industrie. Mensen gaan naar de winkel om bier te kopen of wat jij ook hebt en zijn dan vaak erg merkgedreven. Dus we verwachten dat cannabis hetzelfde zal zijn.

U noemde consistentie en u vermeldde prijs. Zijn er andere factoren?

Cy: Ik denk dat in traditionele protocollen zoals alcohol veel merkopbouw wordt aangedreven door marketing en merkpositionering, hoe mensen een product en hoe het zou kunnen resoneren met hun geloofsstructuur, enzovoort, en dat is eerlijk gezegd vrij uitdagend in cannabis vanwege de marketingbeperkingen die we hebben, en daarom denk ik dat prijsstelling en consistentie; maar ik denk dat in de winkelervaring en het hebben van een goede verpakking, een goede positionering in de detailhandel en een soort van hoe de detailhandelaren over je praten, dus hoe de bud-offertes je merk verwoorden van het grootste belang is.

Dus wanneer een consument binnenkomt, kunnen ze over uw bedrijf praten op de manier waarop u hopelijk op consistente wijze in alle verschillende winkels wilt worden gesproken en veel dat te maken heeft met bud tender training en we zien veel bedrijven daar in de jaren dat we in de ruimte zijn geweest die behoorlijk wat investeren in outreach. Je ziet ze waarschijnlijk in producten in winkels waar er een verkopersdag zal zijn.

Dus ze komen zelf de winkel in en praten met de consument over de producten, en als je dat kunt opschalen door de detailhandelaren dat werk voor je te laten doen, denk ik dat dat echt resoneert met de consument omdat de consument echt moet weten: waar gaat dit product over? Waarom is deze anders dan die, gezien de vergelijkbare prijs en het vergelijkbare formaat? Wat ga ik hier een beetje anders krijgen met dit merk ten opzichte van een ander en met de winkelier die een lange weg gaat.

Wie zijn momenteel de grote verkopers in Californië?

Lowell Herb Co. of Lowell Smokes. Op het moment dat we naar de laatste 365 dagen in Californië kijken, zijn ze zeker nummer één. Loudpack, High Grade Farms, Dime Bag, Henry’s Original, Ganja Gold, Sublime Canna – die staan ​​daar allemaal in de top. Canndescent ook.

Wat betreft de staat, wat Californië de tweede grootste markt is? Colorado of Washington of –

Cy: Misschien Nevada? Gezien de kleine bevolking en het krijgt veel toerisme, maar wat de totale dollaromzet betreft denk ik nu Colorado met Washington daar vlak achter. Zo dichtbij, maar ja. In Colorado, kijkend naar de laatste 365 dagen, heeft het eigenlijk veel verticale integratie, dus veel van de pre-rolls zijn alleen huismerken. We classificeren ze als huismerk als ze alleen in die apotheekketen maar nergens anders worden verkocht.

< > Er is veel omzet, maar daarna hebben we Bonsai-teelt, High Level Health, Caviar, Willie’s Reserve, The Flower Collective (of TFC), Yuma, District Date, Kayak Cannabis – die staan ​​er allemaal in de top rangschikking

Als iemand uw services wil gebruiken, weet ik dat deze op verschillende niveaus komt. Wat is de beste manier om erachter te komen welke laag geschikt is voor u?

Cy: Wij verkopen onze inzichtenproducten op basis van markt en categorie. Dus het is op die manier ontworpen, want als je alleen pre-rolls produceert en alleen echt geïnteresseerd bent in de pre-roll-markt, kun je alleen die dataset kopen en hoef je niet naar capsules en tincturen te kijken en misschien dingen die niet relevant zijn voor jou en uw bedrijf. Dus dat is een soort van hoe we het structureren. We werken met al onze klanten om beter te begrijpen wat ze proberen op te lossen en als we ze eenmaal hebben aangesloten, kunnen we met hen door de app navigeren en ze geweldige training geven zodat ze echt kunnen weten hoe om de service te gebruiken.

Het is een SAS-model. Onze software is een abonnement, zoals ze het noemen. Dus je gaat naar binnen, je logt in en je kunt door al deze gegevens en een soort diepe duik bladeren. Als je naar het voorbeeld van de topmerken kijkt, wil je misschien een kijkje nemen in een van die merken en begrijpen wat Caviar tot een Top 10-merk voor pre-rolls in Colorado maakt, zoals welke producten die verkoop stimuleren, tegen welke prijs en welke groothandel prijs. Al dat soort analyses kunnen echt helpen beslissingen in de markt te sturen. Dus ik moedig je luisteraars gewoon aan om, als ze geïnteresseerd zijn, contact met ons op te nemen. U kunt ons vinden op headset.io en wij kunnen u helpen de markt te navigeren.

Kunt u mij een soort prijsklasse voor de services geven? Ik weet dat het zo ver kan gaan van het meest minimale niveau tot het echte – je komt er wel binnen. Ik weet dat het behoorlijk prijzig wordt? Of heb je het over prijzen of is dat voor elke persoon anders?

Cy: Het is een beetje anders voor elke persoon en het hangt echt af van de categorie en markt die u bekijkt. Het kan zo laag zijn als een viercijferig jaarcontract voor een enkele categorie in een kleinere markt, afhankelijk van of u alle categorieën en alle markten koopt. We hebben contracten van zes cijfers voor dat soort diensten.

Cy, heel erg bedankt voor uw tijd.

Cy: Je hebt het! Jij hebt het. Het was een plezier.


Koop nu CBD Olie van de beste kwaliteit bij MHBioShop.com

Achetez maintenance van de CBD van de meilleure qualité chez HuileCBD.be


Lees meer